کد خبر: 1223763
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
سالی که گذشت برای پژوهشگاه فضایی ایران سالی پرکار و پر دستاورد بود. از جمله دستاورد‌های شاخص پژوهشگاه در این سال، پرتاب موفق و در مدار قرار گرفتن ماهواره‌های ثریا، مهدا و پارس یک و عملکرد صحیح این ماهواره‌ها در مدار بود که باعث افتخار و مایه دلگرمی متخصصان این پژوهشگاه شد

جوان آنلاین: رئیس سازمان فضایی ایران از پرتاب ماهواره‌های «ناهید ۲»، «سامان ۱» و «پارس ۱» در سال جاری خبر داد. 
حسن سالاریه، سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران درباره دستاورد‌های پژوهشگاه در سال ۱۴۰۲ گفت: سالی که گذشت برای پژوهشگاه فضایی ایران سالی پرکار و پر دستاورد بود. از جمله دستاورد‌های شاخص پژوهشگاه در این سال، پرتاب موفق و در مدار قرار گرفتن ماهواره‌های ثریا، مهدا و پارس یک و عملکرد صحیح این ماهواره‌ها در مدار بود که باعث افتخار و مایه دلگرمی متخصصان این پژوهشگاه شد. سالاریه از دیگر دستاورد‌های پژوهشگاه به تکمیل پروژه ماهواره‌ای ناهید ۲ تا مرحله تجمیع و تست نمونه پروازی این ماهواره؛ پروژه بلوک انتقال مداری تا مرحله تجمیع نمونه پروازی، ارائه خدمات اینترنت به زائران اربعین توسط بالن مقید مخابراتی، عقد قرارداد ماهواره‌پارس ۲ و راد، عقد قرارداد پروژه کپسول زیستی با پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم؛ عقد قرارداد ماهواره‌های پژوهش ۱ و پژوهش ۲ با بخش خصوصی، برگزاری مناقصه ماهواره پژوهش ۴ و اعلام برنده مناقصه، عقد قرارداد مسابقه طراحی و ساخت ماهواره‌های مکعبی با دانشگاه صنعتی شریف، طراحی مفهومی ماهواره‌های ناهید ۳، پارس ۳، سامان ۲ و محموله ماهواره سار ۲۰ متری اشاره کرد. سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران درباره دستاورد‌های بخش توسعه زیرساخت پژوهشگاه افزود: آغاز پروژه مرکز یکپارچه‌سازی ماهواره‌های یک تنی به عنوان پیشرفته‌ترین و منحصربه‌فردترین مرکز آزمون کشور، یکی از مهم‌ترین اقدامات زیرساختی پژوهشگاه بود که بحمدالله پیشرفت قابل‌قبولی داشت. 
سالاریه تصریح کرد: استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور برای طراحی و ساخت ماهواره و نیز توسعه زیست‌بوم بخش خصوصی و واگذاری سیستم‌سازی به این بخش، یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها و برنامه‌های کلان بخش فضایی کشور در سال ۱۴۰۳ است که در این بین، پژوهشگاه باید نقش راهبری و نظارت را ایفا کند و در تعامل حداکثری با بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان، نقش‌آفرینی جدی داشته باشد. سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران در پایان خاطر نشان کرد: اتمام نمونه دوم ماهواره پارس ۱، تکمیل تست‌های نهایی ماهواره ناهید ۲ و سامان ۱ و آماده‌سازی آن‌ها برای پرتاب و نیز تجاری‌سازی دستاورد‌ها در سطح بین‌المللی از دیگر برنامه‌های مهم پژوهشگاه در سال ۱۴۰۳ است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار